Klik untuk support

Wednesday, April 20, 2011

Darah Muda by Mariani


Assalamualaikum dan salam sejahtera. Lagu yang nak dipost ada cerita sikit di sebaliknya. Cerita berlaku masa saya darjah 6 dulu. Time lepas UPSR saya pasti kita semua akan dibenarkan bermain sepuas-puasnya. Masa tu la semua orang men tudung botol, Pepsi Cola, batu seremban, chess, congkak dan segala macam jenis indoor game. Saya darjah 6 tahun 98. Masa tu XPDC memang naik. Album Brutal baru kluar lebey kurang setahun. Pastu XPDC ni la aku rasa start wat cover-cover lagu 60 an. Jadi, kawan aku bagi la aku satu kaset Metal 50 60 an. Ada la selit satu lagu..darah muda tajuk dia..

Aku selalu nyanyi lagu ni ngan arwah pak cik aku. Mesti rewind banyak-banyak kali lagu ni time nek keta ngan dia. haa lagi satu..sampai sekarang aku tak pulang kaset tu kat membe aku. dah pegi mana aku pun tak tau. Sori Padil..

Selama aku idup, aku asyik dengar yang versi XPDC jer..untuk aku memang diorang cover lagu tu bagus gile..so..semalam aku terpikir nak tau macam mana versi asal dia..cari kat yutiup..jumpa..Penyanyi asal Mariani..lagu ciptaan Kasim Masdor..layan...




versi 60 an :


Versi XPDC :


p/s : dua dua pun best..tapi aku prefer XPDC..huhuhu..apa pun..takda yang lama..takda la yang baru...

No comments:

Post Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...