Klik untuk support

Saturday, August 7, 2010

cinta tak sehaluan


Assalamualaikum. sudah masuk bulan Ogos..yaa..bulan Ogos..entry kali..untuk seorang kawan. Masa saya sekolah. akak saya suka dengar satu lagu..ape jiwang sangat saya cakap. cinta tak sehaluan tajuknya..kumpulan Q-face?dem..ni mesti satu lagi yang sama cam newboyz ngan boboi la ni..beci aku..Lama-lama dah ari-ari dia pasang..maka saya pun menjadi layan lagu tu. takpelah..hehe..

Kemudian saya abis bersekolah..saya dapat tawaran belajar di maktab di batu pahat..maka saya daftarkan diri. jumpalah ramai orang yang kini jadi kawan-kawan saya. termasuklah seorang ni..masa tu dipanggil senior ke bilik untuk sesi suai kenal (suai kenal la sangat). erm..ada sorang cakap..dia ni artis ko tau..tengok pada fizikal pun..ah sape dia ni..tapi mengapa ada orang mendakwa beliau artis..

dia gitaris kumpulan Q-face katanya..hurm?bia btol..ni la kumpulan yang akak aku minat tu..memang btol la..tapi kenapa jadi cikgu..semenjak ari tu aku lepak bersama beliau..main gitar bersama..banyak juga yang dia ajar..macam-macam aktivitilah..erm..sehinggalah dia abeh belajar dan aku sampai sekarang pun tak abeh lagi..dia pun dapat posting..di jb..

satu hari dia balik ke batu pahat..aku pun baru balik dari perak..dia ambil aku di terminal..wah..kereta baru..lepak dan lepak..jom jamming?betul?tapi tak cukup kaki la..dia pun cakap..takpe..aku ajak budak band aku..erm..tapi penyanyi je la takde..takpe..layankan je..dah kumpul sume..jamming la..tapi tak sangka..itu jamming terakhir beliau..terakhir aku bersama beliau..

Malam 20 Ogos 2006..dapat sekeping mesej..beliau sudah tiada..setelah bertahun-tahun bergelut dengan sakit..20 hb ni dah genap 4 tahun dah dia takda..kejap je..alfatihah buat arwah hafizi bin bakhir a.k.a angah Q-face..



ni ada baru punya version yang penyanyi dia wat balik..

4 comments:

'Cikgu Padi' said...

al fatihah.....semoga roh beliau dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan org2 yang soleh.....

lagu jiwang ni ade makna pape ke?

alihanafiah said...

takde pape makna laa..hehehe..dem u..

Anonymous said...

alfatehah buat arwah hafizi ~
cuma nak tahu .. sebab ape dia meninggal .. sakit ke ?

Unknown said...

He's my ex.. Al fatihah to him.

Post Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...