Klik untuk support

Thursday, August 6, 2009

Merdayka


Radhi

Assalamualaikum dan salam sejahtera..selalu pasal merdeka ni lau anda baca kat mana-mana pun orang mesti tulis pasal sejauh manakah kita merdeka..tanah air kita je merdeka,minda masih dijajah..pasal anak muda merdeka yang makin hari makin teruk..dalam akhbar ke, majalah ke, buku teks ke, artikel-artikel intenet ke..dah la..tak payah la tulis lagi..bukan reti nak berubah pun..tah bape kerat jer yang reti, faham dan menghayati erti kemerdekaan..tu pun orang-orang yang dah tua kebanyakannya..budak-budak banyaknya lau dah abes exam tu la merdeka diorang..setan lak lau dah abes bulan posa merdeka dia..semangat patriotik untuk bulan merdeka je..patutnye tiap-tiap hari..setakat amek bendera letak kat moto,kete, lori sampai belang merah putih jadi belang merah hitam(asyik kne asap je)..baik takyah buh...kesian kat bendera tu...

Sebut pasal bulan puasa, korang dah ganti belom puasa?sempat lagi lau nak ganti..ok..cukupla tu saya membebel..di ketika saya menulis post ni pun saya ada gak erti merdeka untuk hari ini..hehe..alhamdulillah..saya dah abes dipantau untuk praktikal fasa ke 2 saya..dan unit praktikal pun dah datang..segalanya berjalan lancar..syukur sekali lagi..

Lagu kali ni..erm..lagu ape eh?lagu kesukaan bulan merdeka ni sah-sah la lagu allahyarham sudirman kan..haa..ada lagi sbenanya lagu len yang juga berunsurkan patriotisma..tapi tak dimainstreamkan..lagu yang dibikin oleh orang-orang yang saya fikir juga sayangkan tanah air..lirik pun boleh tahan..mungkin agak rock skit..tu radio tak main..baik main lagu indon..lagi patriotik..sama-sama menjayakan misi menjakartakan Kuala Lumpur..Mengindonesiakan Malaysia..ape-ape 'meng' je la..janji nanti anak dah besar bahasa kedua diorang bahasa Indonesia..ye tak??tv pun isnin sampai ahad mesti ada citer indon..haish...

Ok..dah la tu..cakap banyak takde..dengar lagu ni..tengok video dia..


Lirik :

merdayka
by OAG

Darul Aman,Iman,Ridzuan,Indera Kayangan,
Ehsan,Takzim,Naim,Wilayah Persekutuan
Negeri Bersejarah,Makmur Dan Khusus
Pulau Mutiara,Bumi Kenyalang,Di Bawah Bayu

Bersatu,Berjanji,Bersumpah
Melawan Perintah
Menentang Penjajah
Demi Sembilan Belas
Lima Puluh Tujuh
Tiga Satu OGOS
Kita MerDAYka,MerDAYka,MerDAYka
MerDAYka,MerDAYka,MerDAYka
MerDAYka¡­..

Seksa kita siapa yang peduli
Pengganas zalim sejak Azali
Seks, DADAH dan Rock N¡¯ Roll
Dilema melayu di tanah Tahyul
Cepah lorr¡­

Payung kita satu berteduh
Hentikanlah bunuh-membunuh
Ikut sesuka hati Ibu dan ayahmu
Ikut sesuka hati Ibu dan ayahmu

Download link :


p/s : sabarlah radhi...kalau anda btol..di penghujung pasti ada cahaya..


5 comments:

'Cikgu Padi' said...

nice post bro...manusia hanya melihat merdeka pada maksud luaran sahaja..namun sebenarnya mereka tidak menghatyati dan memahami erti sebenar kemerdekaan itu...

alihanafiah said...

hurm..kne susun balik kurikulum bg merdeka yg difahami oleh anak2 murid lebih mendalam..

Roy said...

Cikgu Ali...cian kn kt Radhi, bini dier wat hal plak dekat2 nk merdeka n pose nie. Klu air naik kepala nti, cian dier. =) Cikgu2...saye suke bendera free...cikgu ader lubang x nk dapat bendera free?? hehehe!!

alihanafiah said...

cikgu roy..hehe..ala..pandai2 la nnt radhi 2..bknnya xmarket..huhu..bendera free??hurm jln maktab kita byk lubang..try ko tgk..mana tau ada lam lubang2 kt jln maktab...

Roy said...

haha...cara gak idea tue, ngeh2. Wave skit pada Tuan Pengarah~

Post Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...