Klik untuk support

Monday, August 24, 2009

Merdeka dan Puasa


Assalamualaikum dan salam sejahtera..Tak terlambat rasanya untuk mendedikasikan ucapan selamat berpuasa kepada pengunjung blog pelan2 kayuh ni..alhamdulillah..masih bleh betahan sampai hari ni..anda semua puasalah dengan sebenar-benar puasa. Kebetulan tahun ini, puasa kita kena pula dengan bulan kemerdekaan. Puasa-puasa pun, kita tak seharusnya kurang semangat patriotiknya..Namun begitu, janganla malam merdeka nanti kondom merata di dataran merdeka, anak muda berpeleseran..kalau orang islam sendiri tak hormat bulan puasa..sapa yang kita nak suruh hormat..ye tak??

Jadi saya nak mendedikasikan lagu merdeka yang terakhir saya rasa pada bulan ini. Dari band yang tidak perlu saya jelaskan dengan lebey lanjut..Sememangnya well-known mereka ni. Lirik yang pedas, tak takut untuk bereksperimentasi dengan lagu..sudah lama bertahan dan terus menghasilkan karya yang bagi naek darah..hoho..menampilkan pemuzik lagenda pak kassim masdor..terimalah..



p/s : yang mp3 dia korang cari sendiri la..penat la..puasa..layan je lagu ni..

5 comments:

'Cikgu Padi' said...

betol2 cikgu ali...jgn biarkan kesucian bulan ramadhan ini dinodai dendan kebobrokan dan kejahilan manisia yang bertopengkan binatang...

alihanafiah said...

tu la perkara yang aku bimbangkan..sedangkan sebelom ni waktu dr sheikh muszapar nak berangkat ke angkasa lepas(waktu itu bulan ramadhan) pun ramai dh x g terawih nak tgk beliau..dibuatnya tayangan kat dataran merdeka..baik la doakan dia ramai2 kat mesjid lagi bagus..sib baik sume selamat..haish..

'Cikgu Padi' said...

betol2...aku time tu dok kat masjid doa diorg sibuk tepuk tgn...kang aku tepuk kepala diorg baru tau....huhuhu...

alihanafiah said...

ehehe...sabo je la kita tgk..kang ekstrem2 kang masuk ISA plak..haish...

'Cikgu Padi' said...

tu la pasal...baik diam dari berkata2 kerana kata2 itu boleh disalah ertikan sehingga membawa kebinasaan...

Post Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...