Klik untuk support

Monday, June 1, 2009

GUNDAM!!!!




Assalamulaikum.

Pengenalan = Gundam (ガンダム Gandamu2) ialah salah satu siri anime berlarutan yang menampilkan robot gergasi. Gundam ialah nama am bagi siri Universal Century (UC) seperti Mobile Suit Gundam dan siri-siri di jalur masa alternatif seperti Gundam Wing. Nama "Gundam" berasal daripada beraneka sumber bersifat teori, dan paling kerap dianggap berpunca daripada perlunya untuk berselaras dengan kebiasaan menamakan robot gergasi pada 1970-an.

Bersama-sama ini dikepilkan gambar2 Gundam, jadi semua kawan-kawan dalam Pelan2Kayuh ni bolehlah muat turun gambar2 Gundam ni buat wallpaper dalam komputer anda semua (kalau nak lah!)

Lagu yang sesuai dengan Gundam ni ialah Mospeada dari band indie iaitu Hujan.

Ok Selamat berblog.. kipas lipasssssss....

9 comments:

Mr Zakwan Johan said...

kipas lipas? ko memang ahli mesyuarat tingkap......hahahaha

'Cikgu Padi' said...

cam penah degr je gundam....tq for the info...

♥ ieRa ♥ said...

dapat toysgundam pn sedap ni..huhu

alihanafiah said...

hehe..nak mintak ngan abang aku..dia yang anta post ni..hihi

Pids said...

Selamat berkenalan semua... Saya kalau cikgu-cikgu ni memang saya respect habis.. cikgu ni umpama lilin.. sanggup korbankan diri untuk orang lain.. Syabas bete..

Pids said...

Walaupun saya bukan cikgu.. tapi saya dulu pun dapat tawaran cikgu... tawaran kemahiran hidup dan sains di Maktab Tengku Bainun P/Pinang.. tapi dah qada Allah rezeki saya bukan jadi cikgu..

alihanafiah said...

haaa..2 sedikit penerangan pjg lebar dr abg saya..hehe nak tau lebey lanjut tgk la kat dia nya profile..slamat..

AsrulYahya said...

abg Pids...slmt berkenalan. bak kate Amy..."Berbaloi 2x". Gundam x layan sgt laa Sodeq, layan Anime jepun yg seksi2 je, hehehe!

alihanafiah said...

hehe roy..kang aku letak futari ecci kang..berdarah idung sume pembaca blog lelaki idung belang..hahaha

Post Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...